Proč jsme si koupili vlastní dodávku

Obligátní rada číslo jedna k vlastnictví auta: nekupujte si vlastní auto :). Pokud nepočítáme raritní veterány a supersporty, nic není tak špatná investice jako auto, které neuvěřitelně ztrácí na hodnotě a jen do něj sypete peníze na servis, pojistky, poplatky, provoz. Kór v době, kdy půjčovny, carsharing a další možnosti mobility jsou tak rozsáhlé.

ALE! A to ale je fakt velké v případě dodávek, většinou nejste schopni si půjčit auto, které by vám úplně vyhovovalo. Což pro něco, v čem strávíte stovky hodin ročně a najedete v tom desetitísce kilometrů, je závažný nedostatek.

Kabát asi jezdí s Transity za hodně výhodných podmínek…

V případě kapelních dodávek se pak přidává další problém a to dostupnost dodávek a jejich rozdělení. Je to asi takto:
1. top kapely jako Kryštof nebo Kabát mají svoje dodávky za klidně více než 2 miliony korun, víceméně to jsou luxusní minibusy a vedle toho tahají dalšími dodávkami kamiony techniku
2. některé kapely nevlastní dodávky, ale mají partnera, který jim půjčuje své zánovní stroje
3. další část kapel opravdu vlastní dodávku, ale většinou nějakou archaickou
4. pak tu jsou osobní dopravci, kteří mají často kvalitní, ale dost oježděné dodávky, protože každý je už kupuje ojeté z Německa
5. a končí to půjčovnama, kde bohužel 9místné dodávky jsou velmi raritní zboží.

V průběhu koncertní kariéry s Adamem Mišíkem jsme se od modelu 4 dostali k modelu 5. Na nájemních řidičích nám vadilo to, že nebyli příliš pružní, neboť je logicky měli rozebrané více úspěšné kapely, byli drazí, a někdy nebyli moc trpěliví.

Když jsme si začli půjčovat dodávky, postupně se za ty roky paradoxně snížil použitelný výběr. Vzniklo sice několik fancy služeb, při kalkulaci na dlouhé trasy ale přišly na naprosto neskutečné prachy. A těch, kde se reálně dalo zabookovat auto a nevykrvácet, bylo málo.

Když ale posledních x let jezdíte deset let starým půjčeným Transitem se sjetýma pneumatikama, slabým motorem, vibrujícíma brzdama a žádnou přepážkou před nákladem, začnete stále častěji přemýšlet, jestli vlastně neděláte nějakou osudnou chybu. Protože nic není důležitější na cestách než bezpečnost.

Proto tím hlavním drivem k pořízení vlastního moderního vozu byla bezpečnost.

Jak jsme tedy vybírali? Koukněte na další část blogu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *